Memaparkan catatan dengan label Kongsi Kisah Kita. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Kongsi Kisah Kita. Papar semua catatan

Rabu, 20 April 2011

Mengidam "Red Velvet Cake"

Haaaa, orang sibuk dok cakap "Red velvet cake" nie sedap giler...aku pun bagai nak giler mencari kat KL nie kat mana nak dapat.

Search kat google...dapat tahu kat Delicious tu ada le kat nie....Secret Recipe bila nak buat "Red Velvet Cake"....tolong la ...

Ramai kekawan aku yang pandai buat kek...aku nie dah try buat kek...agaknya bukan jiwa aku ...maka kek yang aku buat tu tak jadi apa pun....stress betul..




Isnin, 18 April 2011

Masa mencemburi aku....

Hai rakan blogger dan fren,

Lama sungguh telah ku tinggalkan Laman Santai nie....masa sangat mencemburi aku...maklum saja le dah 20 hari tak menjejakkan kaki ke pejabat...keje banyak, balik keje pun lambat...

Bila terasa penat, perkara wajib yang aku akan dahulukan adalah merehatkan diri...kang tak sihat siapa yang susah....

Okla....aku saja nak menyapa belog ku nie....

Insyallah aku akan cuba membahagikan masa agar belogku nie tidak sepi tanpa sebarang update..

Khamis, 31 Mac 2011

Terima Kasih atas kunjungan korang...

Laman Santai ManjerLuLu adalah nama baru dalam ruangan alam maya.

Terima kasih diatas kunjungan korang ke LSM yang tidak seberapa nie....apa yang ada di ruangan LSM adalah untuk tatapan LSM sendiri dan mereka yang sudi berkongsi kisah sesama LSM.

Bagi mereka yang sudi buat kunjungan di LSM, sudi-sudikanlah meninggalkan jejak seperti comment, menjadi follower dan paling penting sudilah kiranye membawa jari jemari korang ke " Jom Clik Iklan nie".

Untuk membalas jasa baik korang...korang tinggalkan blog url korang dan be follower supaya LSM boleh membuat kunjungan balas seperti apa yang korang lakukan semasa mengunjungi LSM. LSM juga sangat berharap agar korang dapat memperkenalkan kepada kawan-kawan korang tentang LSM ye.

Dari masa ke semasa, LSM akan sentiasa memperbaiki dan majukan ruangan alam maya nie. LSM sangat berminat untuk mengadakan pelbagai contest bulanan dan tahunan sekiranya follower LSM mencecah sasaran. Bagi mereka yang menjadi pemenang, hadiah disediakan..Jadi sokongan dari korang sume amatlah LSM harapkan dan alu2kan.

Sekali lagi ucapan terima kasih yang tak terhingga di atas sokongan dan kunjungan korang ye...jangan lupa setiap dari korang amat bermakna di LSM...jadi jangan lupa menjadi follower, tinggalkan jejak anda ye...Kunjug-mengunjungi adalah amalan kita...insyallah ia tidak akan berhenti dan berterusan selagi kita wujud di alam maya nie...

Kerja ! Kerja ! Kerja !

Kerja! Kerja ! Kerja! Bangun awal pagi, bersiap untuk ke tempat kerja. Tentu membosankan dengan rutin seharian kan. Jika anda selesa dan mempunyai bos/ketua yang baik. tentu seronok dan hari-hari kerja berjalan dengan pantas tanpa disedari. Tetapi, jika sebaliknye korang tentu merasakan hari-hari yang cukup membosankan kerana terpaksa mengadap bos/ketua korang yang moodnya tidak menentu dan cerewet.

Apa pun yang korang rungutkan dengan rutin tu , kehidupan korang harus diteruskan kerana selagi korang bekerja selagi itulah benda2 sebegini akan terjadi. Jadi  apa yang korang kena lakukan fahami karektor dia dan insyallah dia dapat membantu korang untuk menawan hati bos korang tu..(bukan mengurat ye...)

Korang perlu bijak mengambil hati dan meraih kepercayaan bos korang. Korang jangan terlalu banyak melakukan kesalahan apabila berada dihadapanya. Bila korang dah tahu hati budi dia mesti korang mudah dan seronok bekerja dengan dia...sebenarnya setiap bos tu ada kebaikan nye cuma kita yang tak mengenali karektor diorang.

Wristlet Oh Wristlet.....

Haaaaa...Korang pun tahu kan ManjerLuLu memang lebih selesa memakai wristlet daripada Handbag....Bukan apa dalam keadaan yang tak mengizinkan nie..rasanya wristlet la yang paling sesuai kecil dan mudah dibawa kesana kemari...Yang paling penting, wristlet tu mestilah boleh memuatkan benda-benda penting seperti berikut..
  • Kad-Kad penting ( Kad Bank, Kad pengenalan,kad kahwin and etc)
  • Lipstick ( at least satu- senang nak touch up)
  • Pen ( kot -kot nak sign cheque ke , heheheheh)
  • Coin
  • Business Kad ( yang penting2 je)
  • My Blackberry Phone ( Wajib)
Sekarang nie rasa cam nak buat koleksi wristlet pulak...jom tengok banyak nie...mata dah kelabu..dan rambang mata....mungkin korang dah ada koleksi nie tapi cik puan manjerlulu baru nak belajar membuat koleksi....wat masa nie


Cantiknye...pink dia nie


Merah nie pun gak...senang nak jaga

Banyak pink kan...tapi cantik


sama lak dengan yang atas...tapi lagi pekat la brown dia


nie brown jugak tapi full leather


N ie purple , rasa cam CMM punya je


Nie pun cantik...besar sangat kot..


Nie pun cantik...tapi tak muat kot


Nie dark brown...confirm mmg tak kotor..
 Aduh!!!! yang mana satu nie.......

Isnin, 28 Mac 2011

Tissot Reunion during Lunch Time...

Haaaa...

Ingat orang je ke yang ada reunion....jam pun ada tau.....hari tu aku pegi makan lunch dengan CMM...kebetulan aku dengan CMM nie mmg pakai jam TISSOT yang designnye sama cuma warna je lain...

Bila kami sampai je kat "Warong Anda"....meja mmg semunya penuh...so kenalah carik meja yang kosong tapi kena share dengan orang lain la...Nasib kitaorang mmg baik terserempak dengan my BFF "Rinie" dengan kawan dia "Puteri" ..apa lagi kitaorang pun lepak dan joint la sekali dengan diorang....

Dalam masa makan-makan tu terperasan la yang kitaorang berempat nie mmg memakai jam jenama "TISSOT"...nak dijadikan cerita my BFF "Rinie" pun mmg ada sama jam dan design cam aku tapi dia punya warna platinum....Seronaknye...

Tak caya jugak....korang layan la gambar kat bawah nie

Sama kan....cuma yang satu je yang lain....tapi TISSOT jugak

Ini mmg design 3 beradik...." I loikeeeee"
Orang sibuk makan...yang kitaorang nie sibuk menangkap gambar nie....maka terjadi la kisah " TISSOT REUNION" .....

Ada sesiapa ternampak dan terambil My Anjung Seri 2011

Ada ke orang cam nie ....kalau dah tahu nak baca anjung seri tu beli la....kalau setakat nak jenguk-jenguk citer that month ok ke tak ....lepas baca tu pulangkan la pada tuannye...nie tidak...sampai tuan yang empunya "Anjung Seri" pulak yang dok bertanya...."ada tak sesiapa ternampak or terambil

Rasanye orang tu terlupa kot...bukannye  tak biasa...sesama kekawan jugak.....Tapi aku memang tak nampak dan tak terambil pun.....

Takpa2....lepas wat annoucement cam ne mesti jumpa nanti kan.....

Ahad, 27 Mac 2011

Takut jumpa doktor gigi.....

Manjerlulu nie bab2 jarum sememangnye takda masalah.....tapi masih takut nak jumpa doktor gigi...dia memang tak sakit tapi ngilu la......

Ada tak ubat tahan ngilu...kalau ada sure manjerlulu dengan segera jumpa doktor gigi nye.

Emmmm....manjerlulu rasanye nak jumpa doc gigi sebb nak buat tampalan dibahagian depan gigi manjerlulu....ketara sangat lubang dibahagian depan nie....kalau nak cantik ...kena tahan skit la beb......kata kawan ku " Zack"....

Tengok la akanku usahakan untuk berjumpa doktor gigi...kang susah pulak nak senyum sebab gigi tak menarik....bak kata pepatah " Gigi yang cantik akan membuatkan penampilan kita lebih menarik"

Klinik gigi pilihan ku adalah " KLINIK GIGI NORAH" di jalan Keramat Jaya....

Kempen "Earth Hour"


Malaysia Good !!!!

Mmg supportive....kat carefour pun tepat je pukul 8.30pm tetiba je gelap....aku macam terlupa kejap..."Eehhhh tak da elektrik ke" .....maknanye mereka support the kempen la...

Bukan tu je, kawasan perumahan dan banyak tempat pun nampak gelap je....

Nak kongsi kat sini.....Malaysia People is very supportive "Malaysia BOLEH"......

T H A N K Y O U " M A L A Y S I A "



Sayang giler dengan Blackberryku

Haaaa,

Kenapa orang asyik sibuk dengan blackberry nie...sbb blackberry nie mmg best giler....nak udpate FB, email , BBM...gmbar tak usah cakap la mmg clear sgt...berbaloi-baloi betul......

Aku mmg akan selalu update sedara mara kalau ada je blackberry model baru maklumlah teknologi dah makin canggih kan....kita boleh update status atau bagi yang bekerja di pejabat anytime je boleh terima dan menjawab email dengan cepat (so no reason at all why u cannot reply the email immediately).....

Bagi mereka yang nak beli blackberry ...mmg la mahal...tapi dia sangat berbaloi-baloi kalau ada syarikat telekomunikasi buat blackberry Launch. Masa tu apa lagi ...cepat-cepat la beli...tapi sendiri mau ingat lakan kena beratur beb..

Macam Lauching Blackberry Torch hari tu di La Bodega Pavilion...beratur dari awal pagi tu beb....tapi mmg berbaloi-baloi la sebab dapat beli phone dengan harga RM8 je...giler tuu....sekali tengok mmg la kesian kan...

Aku pun rasa macam nak beli blackberry Curve 3G dan Bold 3 la. Aku punya blackberry javeline...lama punya...tapi classic dan sangat berjasa....

Barang nie kalau kita jaga dan sayang dia.....sure mmg dia pun akan sayang kita la kan...lama dan  tetap elok lagi...I Luv My Blackberry ....muah!!! muah!!!!!

Sabtu, 26 Mac 2011

S.U.J.U.D S.Y.U.K.U.R

Walau apapun aku tetap bersyukur kerana aku berada dalam golongan yang sederhana dan khidmatku masih diterima dan dihargai....Biarpun ia tidak sebanyak mana tapi sekurang-kurangnye ia  lebih baik dari tidak mendapat apa2.

Hari nie, aku telah menjalankan tanggungjawabku kepada 2 ibu dan 3 bapaku....aku telah mengagihkan imbuhan kepada mereka...bukan untuk menunjuk-nunjuk tetapi sekadar berkongsi rezeki dengan mereka kerana acap kali mendoakan kesejahteraan ku dan tanpa mereka aku tidak akan kemana-mana...(Terima Kasih En Suami)

Bukan setakat imbuhan sahaja, malah mereka jua aku hadiahkan barang-barang yang mereka sendiri pilih untuk dibuat kenangan.

Buat anak-anakku, mereka juga akan menerima bahagian mereka, dimana mereka boleh berbelanja separuh dari imbuhan tersebut mengikut kemahuan mereka sendiri (dah siap checklist tu). Mereka juga kelihatan sangat gembira...

Buat En. Suami, tidak terkecuali...tanpa keizinan dan restu darinya aku mungkin tidak mampu bekerja dengan baik. (Tenkiu En Suami....Hayooooo dah tido le)

Bagi temanku iaitu CMM...insyallah butik coach tu akan ku terjah sekembalinye aku kepejabat pada 04hb April 2011....dalam hati " hayoo boleh caya ke aku nak pakai handbag nie...bukan ke wrislet lagi better.....

A L H A M D U L I L L A H......
T E R I M A K A S I H " A L L A H "

Khamis, 24 Mac 2011

Kad Hari Lahirku yang ke 36

Selamat Hari Lahir Buat diriku......

Aku menyambut ulangtahun kelahiranku kali nie setelah 5 hari selepas menjalani pembedahan....Takda apa2 aktiviti istimewa pun memandangkan aku sedang berpantang dirumah..(Sabar jelah)....Bagi aku pemberian kad hari lahir yang dihasilkan sendiri oleh anak gadisku a.k.a besfren in da house bersama adik2nye sangat menyentuh hati keibuanku....

Terima Kasih sayang....Mama sentiasa dan akan menyayangi kalian sehingga akhir hayat....

Kita celebrate nanti2 je ok, mama pun bukan boleh makan kek dan benda2 yang bukan2...Kurang2nye sebulan dua jugak la berpantang nie...silap2 kita celebrate sekali dengan birthday PAPA nanti...

Me and Jarum

Salam,

Mengapa Me and Jarum???? Sejak sakit kan...asyik kena injection aje....ambil darah, buat endoskopi, CT scan, macam-macam lagi...Kalau orang bila sebut je jarum...mesti rasa semacam je...tapi bagi aku dah jadi biasa sangat...sebab nie bukan kali pertama kerana aku melahirkan anak2 juga pun dari pembedahan...jarum lagi....
Tengoklah jarum tu...nie masa nak buat CT scan....tak sangka pulak buat Ct scan pun nak kena masuk jarum...pastu kena minum air apa tah....punya la tak sedap dan kena habiskan pulak tu...500ml banyaknye air tu...katanye air tu penting bila ct scan nanti nmpk lebih jelas apa dlm perutku tu... lepas je selesai ct scan...mestilah jarum dibukak...
Lepas bukak je, mula la ada kesan lebam2....aduh!!! bila sekali tengok macam kena dera pulak....Lama jugak la rasa sakitnya....masa nie mmg dah di sahkan aku kena menjalani pembedahan untuk mengeluarkan ketulan dalam perutku....Jadi aku redha....amik keputusan wat pembedahan pada 17 March 2011..
Sekali lagi aku berdepan dengan jarum....sakit tak? tanya anak-anakku....Takla..mama kan dah biasa kena cucuk dengan jarum...rasa macam kena gigit semut je...(sebenarnye dah lali)...lama jugak jarum nie bersama aku dalam 3 hari rasanye.....
Aku dah boleh balik jadi sekali lagi , bila jarum dibukak...tengok la darah banyak sampai meleleh-leleh pun tak sedar...Masa nie aku tengah sibuk isi borang survey hospital...tahu2 je darah dah banyak....Cepat2 la panggil nurse suruh handle darah nie kan...kalau tidak mau aku masuk hospital balik...

Oh lupa...pembedahan tempoh hari tiada sebarang ketulan dikeluarkan dari perutku nie kerana doktor risau terjadinya pendarahan dalam badan...ketulan tu merupakan organ dalaman yang terkeluar dan lari dari kedudukan asalnye...jadi doktor letakkan semula ditempatnye...Kini aku sedang bercuti sakit sehingga aku pulih seperti sedia kala.

Di kesempatan nie aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga kepada semua kawan2 tak kira dari pejabat, FB, dan keluarga atas sokongan dan doa mereka..Sokongan dan doa mereka amatlah aku hargai...Buat Mr Hubby dan anak2 juga , terima kasih diatas kesabaran kalian dan sentiasa bersama mama.... I Love uols so much.....

Buat anak gadisku a.k.a besfren in da house...terima kasih kerana menjaga mama di hospital tempoh hari...Terima Kasih Allah kerana mengurniakan aku seorang anak perempuan yang begitu mengambil berat tentang aku...nurallyshadayana.blogspot.com



Kini Kembali.......Setelah lama menyepikan diri

Assalamualaikum,

Terasa benar lama ku tinggalkan "Laman Santaiku" ini.....Kini aku kembali setelah selamat menjalani pembedahan di bahagian perutku pada hari khamis lepas jam 11pagi di Pusat Perubatan Swasta Tawakal...Hari ini genaplah seminggu dari tarikh pembedahan ku itu....aku kini sedang bercuti sakit dan berehat di rumah sehingga luka pembedahan ku pulih seperti sedia kala.

Aku sebelum dibawa ke bilik Pembedahan..(sempat jua aku mengenakan lipstick agar aku tidak kelihatan seperti orang yang sedang sakit....)
Jari-jemari kian merindui lelantai komputer ku yang telah lama sepi tanpa sebarang catatan,luahan dan apa jua yang aku kongsikan bersama beberapa minggu yang lalu.......Jiwa meronta-ronta untuk kembali di alam maya nie tetapi masa dan keadaanku ketika itu tidak mengizinkan malah aku terasa lemah untuk menyapa dan menyentuh komputer kesayanganku ini ketika itu...

Kini aku amat bersyukur....aku kembali dengan semangat dan kesihatan yang baru...mudah-mudahan Allah memberikan kesihatan yang baik untuk hari ini dan seterusnya......

Bagiku kini.....Sekuat mana kita bekerja , kesihatan adalah paling utama.....

Sabtu, 26 Februari 2011

Aku Sebagai “WEEKEND MAID”

Salam Hari Minggu,

Hari Minggu adalah hari yang paling dinanti2kan setengah penat menjalankan pelbagai aktiviti2 memasing kan. Seperti biasa aktiviti2 wajib Lulu setiap pagi adalah keluar bersarapan bersama keluarga (nie je masa nak bersama kan) tak kira la kemana saja asalkan perut kenyang hati senang.

Aktiviti seterusnya adalah mencuci, menyidai,melipat dan menggosok baju.huhuhuhu....ada anak dara dah keluar pegi main badminton...tinggal la Lulu seorang yang menguruskan rumah "ala-ala pembantu rumah gitu".

Setelah selesai mencuci dan menyidai baju, Lulu akan mengemas rumah seperti biasa menyapu, mop dan lap apa2 yang patut. Lepas tu kena nengok kat sinki dapur pulak...kekadang anak-anak bertuah nie makan je pinggan sume tinggalkan kat sinki... "Nanti mama tolong basuh yek"...kata anak daraku......anak bujangku pulak menyampuk..."takpa la mama, lepas main badminton nanti abang tolong basuhkan", amacam ok tak mama.....banyak la diorang punya ok.

Haaaaa bagi Mr.Hubby pulak.....dia tolong jugak.......tolong masak...."dalam hati- ringan sikit keje aku"....Mr hubby Lulu memang terror masak..anak2 selalunye akan order je dari papa dia nak makan apa,kalau Mr Hubby tak sibuk segala permintaan anak-anak kesayangan dia tu akan dipenuhi nye.

Selalunya segala urusan hari minggu nie akan selesai dalam pukul 1.30ptg...termasuk memasak tau. Jadi lepas solat zuhor , apa lagi aktiviti bebas...Semua orang dalam rumah nie boleh menjalankan aktiviti masing-masing. Kalau takda ke mana2 selalunye anak-anak akan keluar dan bersembang2 dengan kawan2 mereka. (ini kalau mereka takda kerja sekolah la)..bagi Lulu pulak...mula la teringinkan Jaya Jusco,Carefour , Wangsa Walk dan KLCC gitu.....Apa lagi kita window shopping la.....(tengok dulu baru beli)

Jadi Lulu rasa tanggungjawab hujung minggu ini adalah tanggungjawab seisi keluarga...semua orang dalam rumah mempunyai tugas mereka...tetapi kadang-kadang tak buat jugak.....Akhirnye Lulu juga yang buat dan sesuai sangat la aku sebagai "WEEKEND MAID" tu kan........

Rabu, 23 Februari 2011

Beblog walaupun mata hampir terlelap.....

Hai korang,

Lulu rasa penat sgt hari nie....maklumlah seharian di pejabat dan terlibat dalam bengkel merangka polisi dan prosedur untuk unit operasi. Rasa macam tak lengkap je hari nie kalau lulu tak beblog...sepi pulak laman santai lulu nanti tanpa sebarang update dari lulu untuk follower, kawan2 blogger dan all frenz tersayang.

Kawan lulu, http://adindalisa.blogspot.com/ lama tak dengar cerita.Maklumlah, teman cik mek molek nie ada kata Kota Kinabalu wat training. Lama tak baca blog dia...

Oklah selamat Malam ! Semoga Hari esok buat kita semua lebih baik dari hari nie....

LOVE UOLSssssss............................daaaaaaaa zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz