Khamis, 31 Mac 2011

Kerja ! Kerja ! Kerja !

Kerja! Kerja ! Kerja! Bangun awal pagi, bersiap untuk ke tempat kerja. Tentu membosankan dengan rutin seharian kan. Jika anda selesa dan mempunyai bos/ketua yang baik. tentu seronok dan hari-hari kerja berjalan dengan pantas tanpa disedari. Tetapi, jika sebaliknye korang tentu merasakan hari-hari yang cukup membosankan kerana terpaksa mengadap bos/ketua korang yang moodnya tidak menentu dan cerewet.

Apa pun yang korang rungutkan dengan rutin tu , kehidupan korang harus diteruskan kerana selagi korang bekerja selagi itulah benda2 sebegini akan terjadi. Jadi  apa yang korang kena lakukan fahami karektor dia dan insyallah dia dapat membantu korang untuk menawan hati bos korang tu..(bukan mengurat ye...)

Korang perlu bijak mengambil hati dan meraih kepercayaan bos korang. Korang jangan terlalu banyak melakukan kesalahan apabila berada dihadapanya. Bila korang dah tahu hati budi dia mesti korang mudah dan seronok bekerja dengan dia...sebenarnya setiap bos tu ada kebaikan nye cuma kita yang tak mengenali karektor diorang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan