Khamis, 24 Mac 2011

Me and Jarum

Salam,

Mengapa Me and Jarum???? Sejak sakit kan...asyik kena injection aje....ambil darah, buat endoskopi, CT scan, macam-macam lagi...Kalau orang bila sebut je jarum...mesti rasa semacam je...tapi bagi aku dah jadi biasa sangat...sebab nie bukan kali pertama kerana aku melahirkan anak2 juga pun dari pembedahan...jarum lagi....
Tengoklah jarum tu...nie masa nak buat CT scan....tak sangka pulak buat Ct scan pun nak kena masuk jarum...pastu kena minum air apa tah....punya la tak sedap dan kena habiskan pulak tu...500ml banyaknye air tu...katanye air tu penting bila ct scan nanti nmpk lebih jelas apa dlm perutku tu... lepas je selesai ct scan...mestilah jarum dibukak...
Lepas bukak je, mula la ada kesan lebam2....aduh!!! bila sekali tengok macam kena dera pulak....Lama jugak la rasa sakitnya....masa nie mmg dah di sahkan aku kena menjalani pembedahan untuk mengeluarkan ketulan dalam perutku....Jadi aku redha....amik keputusan wat pembedahan pada 17 March 2011..
Sekali lagi aku berdepan dengan jarum....sakit tak? tanya anak-anakku....Takla..mama kan dah biasa kena cucuk dengan jarum...rasa macam kena gigit semut je...(sebenarnye dah lali)...lama jugak jarum nie bersama aku dalam 3 hari rasanye.....
Aku dah boleh balik jadi sekali lagi , bila jarum dibukak...tengok la darah banyak sampai meleleh-leleh pun tak sedar...Masa nie aku tengah sibuk isi borang survey hospital...tahu2 je darah dah banyak....Cepat2 la panggil nurse suruh handle darah nie kan...kalau tidak mau aku masuk hospital balik...

Oh lupa...pembedahan tempoh hari tiada sebarang ketulan dikeluarkan dari perutku nie kerana doktor risau terjadinya pendarahan dalam badan...ketulan tu merupakan organ dalaman yang terkeluar dan lari dari kedudukan asalnye...jadi doktor letakkan semula ditempatnye...Kini aku sedang bercuti sakit sehingga aku pulih seperti sedia kala.

Di kesempatan nie aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga kepada semua kawan2 tak kira dari pejabat, FB, dan keluarga atas sokongan dan doa mereka..Sokongan dan doa mereka amatlah aku hargai...Buat Mr Hubby dan anak2 juga , terima kasih diatas kesabaran kalian dan sentiasa bersama mama.... I Love uols so much.....

Buat anak gadisku a.k.a besfren in da house...terima kasih kerana menjaga mama di hospital tempoh hari...Terima Kasih Allah kerana mengurniakan aku seorang anak perempuan yang begitu mengambil berat tentang aku...nurallyshadayana.blogspot.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan